SKRIVET: 2011-09-23, kl 09:11:02 | PUBLICERAT I: må bra

Skriver ett brev

Kommer ni ihåg när man var liten och hade brevvänner lite överallt i Sverige?
Jag hade ett helt gäng och skrev brev i princip varje vecka. Varje dag när posten kom var det lika roligt att se ifall jag fått ett nytt brev. Nu förtiden får man mest bara räkningar eller ICA: s medlems tidning med posten. Fast i måndags fick jag ett riktigt gulligt kort. Det var från min lilla mormor som tyckte jag kunde behöva något roligt i brevlådan. Det där kortet gjorde mig riktigt glad. Så igår fattade jag pennan och skrev ett riktigt gammalt hederligt brev som ska postas hela vägen till min mormor idag. Jag tror det ändå är viktigt att bland alla mail, sms och annat att inte glömma av de här lite äldre mer personliga kontakt sätten.

(källa: Weheartit)


Lisa

Så himla sant. Det är ren glädje att se att någon lagt ner så mycket tid och energi på att kommunicera med en. Ja, jag veeet.. jag använder nog ordet kommunicera mer än något annat i hela svenska språket. Skyller på hemtentan!



PUBLICERAT: 2011-09-23, 10:34:07 | URL: http://lisagrelssonwiik.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: