SKRIVET: 2011-12-10, kl 17:41:56 | PUBLICERAT I: må bra

Pepparkaksbak

Igår skrev jag ett lite deprimerande inlägg som syftade på att det sög att min och sambons myshelg i Falun blev inställd. Men helgen räddades med råge igår kväll! Vi bestämde oss för att köra myshelg på hemmaplan istället.
Vi fick en strålande idé om att baka pepparkakshus och gav oss ut i snöstormen med pepparkaksdeg som mål. Dock fastnade vi halvvägs till ICA i ett enormt snöbollskrig (självklart slutade det hela med att jag blev genomblöt och Nils var alldeles torr, även om jag fick in i  vart fall 2 träffar!). Idag har vi tagit tag i vårt pepparkaksbak. Men efter lite tankeverkstad insåg vi att det är godare med vanliga pepparkakor än hus. Sedan kunde vi ju inte med att baka vanliga, tråkkakor heller. Utan våra pepparkakor blev Packmangubbar! 
Jag kom på att de stora Packman gubbarna måste ha en liten bebispackman. Tyvärr kom han ut lite förkolnad men jag lovar att föräldrarna älskar honom ändå. Precis som han är!

Nils visade upp dolda talanger med brödkaveln, inte visste jag att han var en sån hejjare på pepparkaksbak!

Själv var man kanske ine riktigt lika skillad med brödkaveln, men skam den som ger sig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: