SKRIVET: 2011-12-05, kl 21:49:50 | PUBLICERAT I: små funderingar & vardags filosofi

Den där hästtjejen

Är lite uppe i ett dilemma här. Till våren flyttar jag ned till pappa under min praktikperiod. Frågan jag sitter och lurar på är om jag då ska investera i ridlektioner eller i gymkort under min tid i Tanum. Båda grejjorna har fördelar i sig men på senaste tiden har den där lilla hästtjejen inom mig som jag sa hej då till när jag var 17 börjat plocka på min uppmärksamhet och jag kommer på mig själv med att dagdrömma om stalldoft, frusna fingrar som värms i en lurvig man och känslan av att komma så nära det går att flyga när man dundrar iväg barbacka i galopp. Nackdelen är att det är förjäkla dyrt och att jag blev lite små skrämd efter att jag red omkull med en pålle ett ridläger. Men samtidigt ska väl inte mesen inom en få hindra mig från känslan av att flyga? 

  
Pappa och jag under en av mina första ridturer


Lisa

Gör't barrra! :)



PUBLICERAT: 2011-12-05, 23:07:42 | URL: http://lisagrelssonwiik.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: