SKRIVET: 2011-10-20, kl 22:27:01 | PUBLICERAT I: må bra

En livsfilosofi i korta drag

Tänkte jag skulle skriva ett par rader om det där med att må bra.

Att må bra för mig är: att vakna utvilad och gå med lätta steg genom min vardag. Att komma hem och få en varm kram av den jag älskar. Att se mig själv i spegeln och faktiskt vara nöjd med det jag ser. Att äta choklad och dricka mjölk samtidigt som jag bläddrar i en tidning. Att gråta, skratta och försälska mig i riktigt bra böcker. Att laga och äta god mat. Att svettas och ta i tills jag vill skrika i min utmattning. Att titta på gamla filmer och se det fina med dem. Att skratta ihop med vänner. Att känna att jag åstakommit något, en prestation jag kan vara stolt över. Att ta en promenad. Att sjunga falskt och dansa runt i raggsockar och långkallingar. Att sträcka på ryggen och vandra vidare på moln fasten folk försöker ta ned mig på jorden. Att drömma stort och leva livet jag har för stunden. Att vinka och le när jag inte har koll och kontroll för vad sjutton kan jag göra åt det egentligen, livet är ingen almenacka.  

Hälsa för mig är att må bra från insidan och ut. För jag tror att när vi mår som riktigt jäkla bäst är när vi är tillfreds och bästa vän med oss själva. Det är hälsa för mig, vad är hälsa för dig?

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: