SKRIVET: 2011-10-04, kl 17:55:09 | PUBLICERAT I: Mat

Flygande Jacob på mitt sätt

Flygande Jacob är en stående favorit här hemma, det är gott samtidigt som det är det perfekta storkoket.
Jag brukar köra en egen version av receptet och tänkte jag skulle dela med mig av det här.

Flygande Jacob 3 pers
2 paket bacon
2 kyckling fileér (beroende på storlek)
Cashewnötter (två tre nävar)
1 dl het chillisås
timja, dragon och basilika
3dl mellan grädde
Tärna och stek kycklingen i dragon,timja och basilika lägg den sedan i en ugnssäker form.
skär sedan bacon i mindre bitar och stek även denna. Skiva banan och varva sedan bacon, banan och nötter över kycklingen. Vispa mellangrädden till ett fast skum och blanda sedan i chillisåsen i den innan gräddblandningen hälls över kycklingblandningen. Kör in i ugnen på 225 grader i ca:20min samtidigt som du kokar upp ris.
Ät och njut med en god grönsallad!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: