SKRIVET: 2011-10-04, kl 15:39:19 | PUBLICERAT I: små funderingar & vardags filosofi

Det här med att fylla på batterierna

Jag är en person som har förbaskt lätt för att bara springa på. Därför behöver jag då och då stanna upp och ta ett djupt andetag. Kika över mitt liv och prioritera om. Förtillfället är jag inne i en period där jag har extremt mycket i huvudet och att göra.

Jag söker praktik plats
Jag ska börja med C-uppsatsen
Jag har två tentor som ligger med en veckas mellanrum
En inlämningsuppgift till på fredag i nästa vecka
Och en hösttermin där jag kan läsa vad jag vill men har ingen aning om vad

Som sagt är det ganska mycket, det är ganska mycket intressanta saker men det blir lite mycket att hålla koll på samtidigt. Jag har hur mycket möjligheter som helst framför mig och behöver bolla det med någon som har varit i samma läge.
 
Därför satte jag mig idag och bokade en biljett hem till mamma i helgen. Vad kan vara bättre än en 8 timmars tågresa för att få saker pluggat? Dessutom känner jag att jag behöver isolera mig (för studiemotivationens skull) och lägga om fokus samtidigt som jag laddar upp mina batterier ordentligt. Att då rymma 80 mil bort till en plats där jag kan alla vägar och gator i sömnen känns som en riktigt bra idé. På torsdag far jag och det ska bli riktigt roligt att komma hem en stund!
Fram till dess kramar jag på min klippa till pojkvän och slänger en blick på min fina blombukett jag unnade mig idag. Det är också att må bra!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: