SKRIVET: 2011-01-18, kl 19:31:08 | PUBLICERAT I:

These are a few of my favourite things

"Hitta insperation i saker som ni älskar"

Precis de orden sa vår kursansvarige idag när kursen i typografi inleddes. För mig är det fina anteckningsböcker, citat, filmer som borta med vinden och Breakfast at Tiffanys. Det är träden när de täcks av rimmfrost, det är musik som tar en tillbaka till platser och människor som har försvunnit med tiden. Det är sagor om hjältar, drakar och prinssesor. En kopp te tillsammans med någon jag tycker om. Det är att sitta på en klippa i Grebbestad samtidigt som solen leker med havet och fiskmåsarna flyger över mig. Det är långa promenader längs stigarna jag upptäckte till häst.

 Det finns så otroligt mycket fina saker när jag tänker efter, saker som gör mig till mig och som jag älskar.


Lisa

Jättefint inlägg :)



PUBLICERAT: 2011-01-20, 10:16:35 | URL: http://nostalgiberusad.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: