SKRIVET: 2011-09-19, kl 15:46:31 | PUBLICERAT I: må bra

Fullkorns frallor



Prövade att baka ihop en omgång av Louise goda fullkorns frallor med morötter och frön i. Slutresultatet blev riktigt gott och mättande. Perfekta mellanmåls frallor med andra ord! Nu ska jag snart springa iväg på ett skivstång pass med Mia. Ska bli superroligt, känner att jag har massor av överskotts energi idag så ett riktigt tungt träningspass blir nog fint!

Tänkte jag skulle dela med mig av receptet jag fick av Louise: 

8 dl ljummet vatten
50 g jäst
typ 2 rivna morötter
1 msk honung (eller lite mer om man vill det)
1 dl linfrön
1dl solroskärnor
9-13 dl fullkornsmjöl (Vetemjöl med fullkorn)

Blanda ihop alla ingredienser utom mjölet. Ha i mjölet sist och blanda ihop degen så den släpper från kanterna på bunken utan att bli hård.
Låt sedan degen jäsa i ca: 4 minuter underbakduk.
Arbeta ihop degen och forma till små bullar och lägg på en plåt.  Låt dessa jäsa i ca 30 min under duk.
Pensla med ägg och strö över linfrön. In i ugnen 6-8 min på 225 grader



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: