SKRIVET: 2011-10-26, kl 21:14:07 | PUBLICERAT I: Mat

Höstig gryta


Middagen idag skulle bli korvstroganoff, men det slutade somvanligt med att jag skippade receptet och höftade ihop en egen korvgryta istället. Blev super smarrigt och räckte till lite matlådor så tänkte jag skulle dela med mig av hur jag gjorde.

Du behöver:
1 halv falukorv
1 liten burk majs
1 och en halv paprika
1 halv gulök
3 vitlöksklyftor
sambaolek
senap
tomatpure
3dl grädde
1 köttbuljongtärning
timja
peppar
organo
salt
Börja med att dela och steka falukorven tills den får färg med lite peppar på. Hacka paprika, vitlök, lök och blanda i detta tillsammans med falukorven och låt det hela brynas en stund. släng i en msk senap och 1-2 tsk sambaolek. Blanda och hiva i en buljongtärning med lite vatten. Ha i 2 msk tomatpure och resterande kryddor du känner för. Hiva sedan i grädden och majsen. Låt allt koka ihop sig i ca: 15-20 min på mkt svag värme. Servera med ris.
Ät och njut!  



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: