SKRIVET: 2011-03-03, kl 15:30:51 | PUBLICERAT I:

Träningsvärk utan dess like!

Vilken träningsvärk jag har idag! Trodde jag brukade ta ut mig i vanliga fall på spinningen och medelpassen men det var innan Rebecca drog med mig på skivstång. Vill börja med att säga att det var sjukt kul och jobbigt som bara den.

För mig som dessutom är välsingnad med noll muskelstyrka i överkropp och armar så krävdes varje uns av vilja för att inte lägga mig ned i en genomblöt, svettstinkande, gråtandes hög på golvet under passet igår. Men jag överlevde och skall lätt göra om det nästa onsdag. Meningen med att träna är ju att det ska kännas.

Idag lät jag däremot mina stackars armar vila och körde ett spinningpass tillsammans med Ida. Det var skönt att ge konditionen en rejäl spark i rumpan eftersom jag det sista mest har kört corepass. Blev dock lite förvånad när det gick superbra på spinningen och jag kände att jag hade kunnat köra på en stund till. I vart fall i huvudet kroppen hade nog inte varit lika pigg på en timme till. 

Nu i eftermiddag tänkte jag lägga lite krut på tentapluggande och sedan ikväll ska jag mysa ihop mig i soffan framför någon gamal Bondfilm. 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: