SKRIVET: 2011-09-22, kl 10:48:17 | PUBLICERAT I: må bra

Att vara lite för självsäker

Igår åkte jag på en rejäl näsbränna.
Det blev inget gymmande för mig och Anna. Hon har åkt på en förkylning och kände att det var smartare att vila tills hon är på topp igen.
Jag mitt ägg tänkte då att men vad sjutton då kan jag passa på att köra ett spinn pass. Till historien hör att jag inte suttit på en spinncykel på ca: 4 månader nu. Men eftersom jag cyklat dryga milen om dagen hela sommaren när jag jobbat och löptränat ganska rejält tänkte jag att ett spinnpass är en baggis. Därför bokade jag in mig på spinning styrka med tanken att "en utmaning är ju alltid kul". JA...eller inte.
passet består av 40 min på cykel och 40 min styrka. efter 15 min cykeln ville jag gråta. När jag klev av cykeljäkeln i slutet av passet fick spagettiben en ny betydelse. Och då var det ju bara styrkan kvar. Som ni kanske förstår överväger jag starkt att skaffa rullator fram tills att träningsvärken har lagt sig. Dessutom insåg jag att det nog får bli en period med mer spinning nu. Igår var riktigt pinsamt, jag brukade vara ganska nöjd med konditionen men igår fick jag stirra sanningen i vitögat. 

(svettig tjej_90 mötte igår sin värsta fiende iform av ett spinningpass, men jag fick i vart fall ett nytt mål) 


elina

Tack sötnos! Roligt att du hittade till min blogg :)



PUBLICERAT: 2011-09-22, 15:35:03 | URL: http://elinategel.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: