SKRIVET: 2011-01-06, kl 18:56:58 | PUBLICERAT I:

Snökaos och äventyr med överste Hati




När jag skulle ta mig till skolan i morse så blåste snön på  från alla möjliga håll (ett tag övervägde jag om det inte kom underifrån) och det gällde att pälsa på sig som att man skulle ut på en nordpols expedition. Men som den super studenten jag är lät jag inte vädrets makter skrämma mig. Utan hivade istället upp luvan på jackan samtidigt som jag tänkte en stilla tanke om att jag nu visste hur barnen på frostemofjället hade det. 


Vid tolv tiden bestämde jag mig för att hjärnan hade fått sitt dagliga intag av klokheter så jag drog på mig hela fjällexpeditions utrustningen igen för att ta mig in till stan.
På vägen bestämde jag mig för att inhandla en krov som nödproviant i det förjäkliga vädret, dessvärre verkade inte korvkokarmanicken pressbyrån vara särskillt sammarbetsvillig.  Det tog säkert en kvart innan den började koka min korv och tina brödet till den. Då ringer min telefon och jag inser att det är läge att slita åt sig den halvkokta korven och kubba järnet till busshållplatsen. Där stod nämligen överste Hati (Anna) och bussen vi skulle ta till Birsta och väntade på mig. 
  

I birsta ägnade vi oss sedan åt det vi gör bäst: shoppa, prata och shoppa lite till!
Det var grymt kul att träffa en av mina nacksta tjejjor igen och dagen blev helt enkelt kalasbra!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: