SKRIVET: 2011-12-04, kl 14:04:42 | PUBLICERAT I: små funderingar & vardags filosofi

Dessa klokheter och olycksaligheter

Sitter här och gräver i Sage efter artiklar för att fylla ut vårt teorikapitel ytterligare. För att lura mig själv till att det faktiskt är en ganska mysig syssla mutar jag mig själv med lussebullar. Försöker även övertyga mig själv om att jag fyller hjärnan med spännande klokheter kommer jag säkert få användning för de en vacker dag. Har ni läst sagorna om Syskonen Baudelairs olycksaliga liv? En bokserie om ett gäng olycksaliga föräldralösa tottar som flyr undan deras onda släkting som vill åt deras förmögenheter. Mycket mörka och sorgliga böcker, men tack vare att ungarna är så fruktansvärt fulla med klokheter lyckas de oftast fly. Så om jag läser riktigt mycket och proppar hjärnan riktigt, riktigt full kanske jag kan hoppas på närma mig deras klokhetsnivå och öka min överlevnadschans ifall en okänd ondskefull släkting någon gång är beredd att mörda för min förmögenhet. Det tåls att tänka på. Och orkar du inte tänka: läs böckerna, om du nu står ut med en riktigt olycksalig historia. 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: