SKRIVET: 2011-04-14, kl 14:03:38 | PUBLICERAT I:

Tidsresa

Den 10onde juni vid lunch tid kommer jag återigen befinna mig på Engelsk mark och jag längtar så mycket att jag tror att jag spricker snart.

Första gången jag var där hade jag precis fyllt 16 och åkte till Oxford på en tre veckor lång språkresa. Jag kan meddela att jag ladrig känt mig så liten som när jag somnade första natten långt hemmifrån hos en främmande familj på den resan. Men redan dagen efter lärde jag känna en hel hög med underbara människor och under de tre kommande veckorna skapades minnen för livet.

(16 årig liten plutt)

Våren 08 var jag 17 (snart 18) år och hade lyckats trassla till det rejält med en massa olika saker och jag behövde komma bort ett tag från mig själv och alla runt omkring. Så jag ringde upp min underbara moster Eva som då bodde i Pool och frågade ifall jag fick komma över och hälsa på ett tag. Sagt och gjort sportlovet spenderades med grillparty tillsammans med hennes orkester och turer till både Oxford och havet.

(17 årig plutt som verkade sno hårstylingstips fårn morsan i Greveholm)

Nu i sommar är det dags igen, den här gången tar jag med mig Maria Ekblad som är en riktig kalaspingla för en vecka i Englandet. Ett par dagar kommer spenderas i London och sedan bär det av ut till min moster, hennes karl och kattuslingen hon har skaffat sig. Längtar så jag nästan spricker efter att komma iväg och ser fram emot att vara där nu när jag är lite äldre, (förhoppningsvis) lite smartare och har lite mer skinn på näsan.

(20 år och antagligen pluttigare än vad jag förstår själv)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: